REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

Żurawie samojezdne z napędem elektrycznym - innowacja, która staje się standardem

Gdy Steve Jobs zaprezentował światu pierwszy model iPhone’a, niemal wszyscy pukali się w czoła. Jak to? Telefon bez fizycznych przycisków? Dziś nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez smartfona. Wiele innowacji początkowo spotyka się ze sceptycyzmem, by w końcu wyprzeć z rynku stare rozwiązania. W branży maszyn i pojazdów budowlanych jest dokładnie tak samo, czego najlepiej dowodzi stopniowa popularyzacja żurawi samojezdnych z napędem elektrycznym.

 

Obawy o wydajność okazały się nieuzasadnione

 

Napęd elektryczny bez wątpienia budzi ciekawość, ale w dyskusji na temat jego zastosowania w ciężkich pojazdach i maszynach zawsze pada jedno pytanie: a co z wydajnością? Przedsiębiorcy, którzy mieli takie wątpliwości przed zakupem pierwszego żurawia elektrycznego, bardzo szybko się ich pozbyli.

 

Okazuje się bowiem, że żurawie akumulatorowe, np. typu Pick&Carry, radzą sobie świetnie z przenoszeniem nawet znacznych ładunków i mają bardzo szerokie zastosowanie w przemyśle. Mogą być wykorzystywane zarówno w logistyce bliskiej, przemyśle samochodowym, papierniczym, lotniczym, spożywczym, energetycznym czy metalowym.

 

Wystarczy zajrzeć do katalogu firmy JMG, jednego z czołowych producentów żurawi akumulatorowych, by przekonać się, że ten sprzęt może stanowić realną alternatywę dla konwencjonalnych rozwiązań. W gamie żurawi kabinowych mamy modele oferujące udźwig od 4,5 do aż 58 ton. Żurawie sterowane radiowo mogą natomiast przenosić ładunki o masie od 2,2 do 13 ton.

 

Od tej technologii nie ma odwrotu

 

Pytanie nie powinno brzmieć: „czy żurawie i inne maszyny z napędem akumulatorowym staną się rynkowym standardem?”, ale: „kiedy to nastąpi?” Sądząc po wynikach sprzedaży i rosnącym zainteresowaniu tą technologią można się spodziewać, że jest to kwestia bardziej lat niż dekad.

 

Kolejni producenci prezentują swoje sprzęty wyposażone w napęd elektryczny. Normą staje się też wypuszczanie na rynek pojazdów i maszyn z układami hybrydowymi, a więc łączącymi zalety napędu spalinowego i akumulatorowego. To już się dzieje, nie mówimy więc o żadnej nowości czy gwałtownej rewolucji.

 

Powszechne wykorzystanie np. żurawi akumulatorowych jest praktycznie pewne, i to z kilku powodów. Po pierwsze: coraz ostrzejsze normy środowiskowe wymuszą na przedsiębiorcach inwestowanie w modernizację parków maszynowych. Po drugie: brakuje już pola do dalszego ograniczania emisji spalin w konwencjonalnych napędach. Wreszcie po trzecie: napęd elektryczny przekłada się na konkretne korzyści dla przedsiębiorcy.

...cdn.

 

Więcej już jutro, w najnowszym numerze naszej e-gazety o sprzętach i maszynach budowlanych. Zapraszamy.

 

21/12/18

 

REKLAMA

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego Branżowego Katalogu Firm: mpc24.pl

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

Maszyna sama

Cię nie znajdzie,

ani sama się

nie sprzeda...

 

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

BLACK WEEK Z E-MASZBUD.PL

POKAŻ SWOJĄ FIRMĘ NA E-MASZBUD.PL I UZYSKAJ DO -80% RABATU!!!

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU