REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

Żurawie samojezdne JMG – uniwersalność zdefiniowana na nowo

Akumulatorowe żurawie samojezdne to sprzęt, który początkowo budził ciekawość i wręcz nieufność, ale dziś stanowi trzon parku maszynowego niejednej firmy. Powód jest prosty: nie ma równie uniwersalnych, a jednocześnie wydajnych urządzeń dźwigowych, które sprawdziłyby się w tak szerokim spektrum zastosowań. Jednym z liderów rynku producentów żurawi akumulatorowych jest włoska firma JMG. Redakcja e-maszbud.pl postanowiła bliżej przyjrzeć się jej ofercie modelowej.

 

Żurawie sterowane radiowo

 

To najpopularniejsza, bardzo obszerna grupa produktów włoskiej marki. W ofercie JMG znajduje się aż 7 modeli żurawi radiowych z napędem akumulatorowym. Urządzenia różnią się kluczowym parametrem, czyli udźwigiem:

 

  • MC22S – maksymalny udźwig 2,2 tony,

  • MC25S – maksymalny udźwig 2,5 tony,

  • MC32S – maksymalny udźwig 3,2 tony,

  • MC45S – maksymalny udźwig 4,5 tony,

  • MC60S – maksymalny udźwig 6 ton,

  • MC90S – maksymalny udźwig 9 ton,

  • MC110S – maksymalny udźwig 11 ton.

 

Nieco więcej uwagi chcemy poświęcić modelowi MC45S. To akumulatorowy żuraw sterowany radiowo charakteryzujący się rewelacyjną wręcz funkcjonalnością. Oferuje spory udźwig przy zachowaniu kompaktowej konstrukcji. Znajdziemy w nim ramę o budowie skrzynkowej oraz odporną na skręcanie konstrukcję ze stali o wysokiej wytrzymałości.

 

Wysięgnik prezentowanego żurawia został wykonany z formowanej i spawanej blachy stalowej. Składa się z jednostki podstawowej oraz trzech przedłużeń hydraulicznych. Funkcje odchylania i wydłużania są realizowane za pomocą siłowników teleskopowych.

 

Prezentowany żuraw oferuje udźwig maksymalny na poziomie 4,5 tony, co jest znakomitym wynikiem biorąc pod uwagę jego masę własną wynoszącą zaledwie 4,8 tony. Urządzenie jest wyposażone w dwie demontowane przeciwwagi o łącznej masie 1300 kilogramów, umożliwiające wykorzystanie nośności żurawia do maksimum. Dla bezpieczeństwa pracy operatora oraz przenoszonego ładunku, w maszynie zastosowano elektroniczny wskaźnik momentu obciążenia.

 

W układzie napędowym żurawia znajdziemy dwa silniki elektryczne 3,5 kW, które wykorzystują energię magazynowaną w akumulatorze. Dodatkowo zastosowano elektroniczne sterowanie prędkością typu MOFSET. Przednia oś jest napędzana przez 2 przekładnie zębate. Superelastyczne koła seryjnie są wyposażone w automatyczne hamulce tarczowe.

 

Zalety napędu elektrycznego uwidaczniają się również w układzie hydraulicznym żurawia, w którym zastosowano bardzo cichą pompę zębatą o mocy 9 kW. Siłowniki są sterowane przez rozdzielacz elektroproporcjonalny przy pomocy pilota radiowego.

...

 

Więcej na ten temat już 31 maja, w kolejnym numerze naszej e-gazety o sprzęcie i maszynach budowlanych.

Zapraszamy.

14/05/19

 

REKLAMA

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego Branżowego Katalogu Firm: mpc24.pl

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

Maszyna sama

Cię nie znajdzie,

ani sama się

nie sprzeda...

 

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

BLACK WEEK Z E-MASZBUD.PL

POKAŻ SWOJĄ FIRMĘ NA E-MASZBUD.PL I UZYSKAJ DO -80% RABATU!!!

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU