REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

Komatsu WA475-10: aż o 30% niższe zużycie paliwa

Zakończone niedawno targi bauma 2019 były areną wielu bardzo ważnych premier. Jedną z nich przygotowała firma Komatsu, która w Monachium zaprezentowała zupełnie nową ładowarkę kołową WA475-10 z hydrauliczną przekładnią mechaniczną KHMT. To unikalne w tej klasie maszyn rozwiązanie przyniosło kilka istotnych korzyści, które opisujemy w naszym artykule.

 

Maszyna pełna innowacji

 

Hydrauliczna przekładnia mechaniczna KHMT jest rozwiązaniem dotąd niespotykanym w ładowarkach kołowych. Największą zaletą tej technologii jest możliwość zmiennej regulacji prędkości w zależności od warunków terenowych. Pisząc obrazowo: elektronika „czyta” teren i dostosowuje prędkość przejazdową w taki sposób, aby uniknąć niekontrolowanego poślizgu kół. Wpływa to nie tylko na znaczne poprawienie wydajności pracy, ale także na wolniejsze zużywanie się ogumienia oraz na bezpieczeństwo operatora i innych pracowników.

 

Nowa przekładnia, sprzężona z bardzo ekonomicznym silnikiem spełniającym normę emisji spalin EU Stage V, zapewnia przy tym niskie zużycie paliwa. Jak szacuje Komatsu, zostało ono obniżone aż o około 30% w porównaniu z poprzednim modelem. Jest to również zasługa kolejnego innowacyjnego rozwiązania, czyli możliwości kontrolowania prędkości hydraulicznej bezpośrednio z poziomu pedału gazu. Dzięki temu operator może samodzielnie znaleźć optymalne ustawienia, gwarantujące odpowiednią trakcję, siłę podnoszenia oraz niskie zużycie paliwa.

 

Super ekologiczna jednostka napędowa

 

Za napędzanie nowej maszyny odpowiada jednostka Komatsu, która wyróżnia się bardzo niską emisją spalin. Nie wpłynęło to natomiast negatywnie na jej wydajność. Moc jest dostępna już w dolnym zakresie obrotów, co także przekłada się na ograniczenie zużycia paliwa.

 

Komatsu zastosowało tutaj połączenie filtra cząstek stałych KDPF oraz układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR. To klasyczne rozwiązanie, znane z innych maszyn japońskiego producenta, chwalone za bezobsługowość i bezawaryjność. Trzeba jedynie pamiętać o uzupełnianiu płynu AdBlue, co zresztą jest znacznie ułatwione dzięki wskaźnikowi na zatyczce (brak ryzyka przelania płynu).

 

Dodajmy, że w maszynie zastosowano zaawansowany, elektroniczny system sterowania silnikiem, który zarządza natężeniem przepływu powietrza i wtryskiem paliwa, parametrami spalania oraz funkcjami oczyszczania spalin.

...

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna w najnowszym wydaniu naszej e-gazety o maszynach budowlanych. Zapraszamy do lektury.

30/04/19

 

REKLAMA

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego Branżowego Katalogu Firm: mpc24.pl

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

Maszyna sama

Cię nie znajdzie,

ani sama się

nie sprzeda...

 

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

BLACK WEEK Z E-MASZBUD.PL

POKAŻ SWOJĄ FIRMĘ NA E-MASZBUD.PL I UZYSKAJ DO -80% RABATU!!!

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU