REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

Hydrauliczne napędy jazdy w maszynach budowlanych: co trzeba o nich wiedzieć? Poradnik e-maszbud.pl

Kontynuujemy nasz cykl poradników, w których – pisząc kolokwialnie – rozkładamy maszyny na części pierwsze i omawiamy ich poszczególne podzespoły. Tym razem przyjrzymy się bliżej hydraulicznym napędom jazdy, w których przekazywanie energii mechanicznej odbywa się za pośrednictwem cieczy roboczej. Takie napędy znajdują zastosowanie zarówno w maszynach do robót ziemnych, jak również rolnych, leśniczych, kolejowych, produkcyjnych i wielu innych. Największą zaletą tego rodzaju napędu jest stosunkowo prosta konstrukcja, co przekłada się na bezawaryjność, wysoką wydajność oraz łatwą obsługę serwisową.

 

Kluczowa rola napędu hydraulicznego jazdy

 

Charakteryzując tę kategorię napędów bierzemy pod uwagę takie parametry, jak ciśnienie, prędkość i natężenie przepływu, sprawność oraz moc układu hydraulicznego. Bardzo ważne jest przy tym, aby układ napędowy każdej maszyny został perfekcyjnie skonfigurowany pod kątem współpracy z pozostałymi elementami.

 

- Napęd jazdy musi być odporny na wiele niekorzystnych czynników, jak złe warunki atmosferyczne czy przeciążenia. Maszyny budowlane często pracują w ekstremalnym środowisku, stąd wiele z ich elementów jest poddawanych ogromnym obciążeniom – to wszystko powoduje wzrost ryzyka uszkodzeń. Dlatego tak istotny jest odpowiedni i wydajny napęd. – mówi nam Sylwester Wójcik z WIBAKO, firmy specjalizującej się w serwisowaniu maszyn budowlanych.

 

Napędy te dzielimy ze względu na sposób wykorzystywania energii cieczy. Wyróżniamy tutaj napęd hydrostatyczny oraz hydrokinetyczny. Zacznijmy od tego pierwszego.

 

Napęd hydrostatyczny

 

W napędzie hydrostatycznym kluczową funkcję pełni przekładnia hydrostatyczna, która składa się z pompy oraz silników hydraulicznych – to one zamieniają ciśnienie w moment obrotowy. W maszynach kołowych przekładnię tworzy jedna pompa oraz jeden lub dwa silniki jazdy. Elementy te są połączone w jeden układ. Napęd przenoszony jest na skrzynię redukcyjną i następnie na układ różnicowy mostów. Jeśli natomiast chodzi o maszyny z podwoziem gąsienicowym, to napęd składa się z kilku pomp oraz silników hydraulicznych.

...

 

Cały artykuł jest już dostępny w najnowszym numerze naszej e-gazety o sprzęcie i maszynach budowlanych. Zapraszamy do lektury.

04/05/20

 

REKLAMA

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego Branżowego Katalogu Firm: mpc24.pl

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

Maszyna sama

Cię nie znajdzie,

ani sama się

nie sprzeda...

 

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

BLACK WEEK Z E-MASZBUD.PL

POKAŻ SWOJĄ FIRMĘ NA E-MASZBUD.PL I UZYSKAJ DO -80% RABATU!!!

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU