REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

CAT 740 GC uzupełnia ofertę przegubowych wozideł odstawczych Caterpillara

Caterpillar jest największym producentem wozideł przegubowych na świecie. Pojazdy marki CAT pracują w kopalniach, kamieniołomach i na placach budowy na praktycznie wszystkich kontynentach. Firma stale inwestuje w rozwój swoich produktów, by te mogły spełniać rosnące wymagania klientów odnośnie wydajności, funkcjonalności i ekonomiki pracy. W ten trend doskonale wpisuje się najnowsze wozidło w ofercie Caterpillara, czyli model CAT 740 GC. Jakie są jego największe zalety? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

 

Szczegóły techniczne

 

Wozidło CAT 740 GC jest napędzane silnikiem C15 ACERT w dwóch wariantach mocy: 452 KM i 449 KM. Jest to uzależnione od rynku przeznaczenia. W krajach o bardziej rygorystycznych przepisach środowiskowych można kupić wersję mocniejszą (oznaczoną jako HRC), w pozostałych nieco słabszą (LRC). W obu przypadkach zastosowano tę samą skrzynię biegów CAT CX38B.

 

Wozidło należy do klasy pojazdów 40-tonowych. Jego ładowność znamionowa wynosi nieco ponad 36 ton. Trzyosiowy pojazd oferuje konfigurację napędu 6x6, a więc bez problemu poradzi sobie nawet w trudnym terenie.

 

Funkcjonalne rozwiązania

 

Model 740 GC został wyposażony w mnóstwo zaawansowanych elementów wspierających kierowcę oraz przekładających się na zwiększenie wydajności i bezpieczeństwa pracy. Zdecydowanie warto tutaj wyróżnić układ automatycznego sterowania pracą zwalniacza.

 

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest układ hamulca postojowego, który automatycznie uruchamia hamulce zasadnicze po stwierdzeniu przerwy w pracy. Tym samym operator nie musi już samodzielnie naciskać hamulca, zyskując trochę czasu na odpoczynek.

 

W codziennej pracy, zwłaszcza w kopalniach, bardzo przyda się także układ wspomagania ruszania na wzniesieniu, który automatycznie utrzymuje pojazd w miejscu i tym samym uniemożliwia stoczenie się wozidła. Ułatwia to ruszanie pod górę i minimalizuje ryzyko wypadku czy utraty ładunku.

 

AATC

 

Jest to układ automatycznej kontroli trakcji, którego zadaniem jest zapobieganie poślizgowi kół. Serce układu stanowi blokada różnicowa. Dzięki AATC zwiększa się efektywność pracy, ponieważ operator nie musi tracić czasu na żmudne wyjeżdżanie z grząskiego terenu. Innym pozytywnym efektem zastosowania tego układu jest ograniczenie zużycia paliwa i opon.

 

Do tego dochodzi jeszcze układ płynnej zmiany prędkości, który „czyta” teren i dostosowuje aktualną prędkość jazdy do sytuacji na drodze, zapobiegając tym samym gwałtownemu przyspieszeniu, co mogłoby się skończyć utratą panowania nad wozidłem.

... cdn.

 

Więcej na ten temat już wkrótce, w najnowszym numerze naszej e-gazety o sprzęcie i maszynach budowlanych. 

28/01/19

 

REKLAMA

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego Branżowego Katalogu Firm: mpc24.pl

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

Maszyna sama

Cię nie znajdzie,

ani sama się

nie sprzeda...

 

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

BLACK WEEK Z E-MASZBUD.PL

POKAŻ SWOJĄ FIRMĘ NA E-MASZBUD.PL I UZYSKAJ DO -80% RABATU!!!

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU