REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

Bliski kontakt z klientem i reagowanie na jego potrzeby, to fundament sukcesu HKL w Polsce. 
Wywiad e-maszbud.pl

W 2018 roku firma HKL Baumaschinen Polska, specjalizująca się w sprzedaży, wynajmie i serwisie maszyn budowlanych, obchodziła 25-lecie działalności na naszym rynku. Wynik imponujący, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, w jak trudnej i konkurencyjnej branży przyszło działać przedsiębiorstwu. HKL Baumaschinen Polska ma oczywiście „handicap” w postaci wsparcia silnej marki (w Niemczech HKL będzie w tym roku obchodzić jubileusz 50-lecia), ale to w niczym by nie pomogło, gdyby nie konsekwentne realizowanie strategii rzetelnego podejścia do klienta.

 

O teraźniejszości, przyszłości i sytuacji rynku maszyn budowlanych w Polsce, rozmawiamy z Panem Michałem Zawierzyńskim, dyrektorem handlowym HKL Baumaschinen Polska.

 

e-maszbud.pl: Od dawna wbranży?

 

Michał Zawierzyński: Od 24 lat. W HKL Baumaschinen Polska zaczynałem na stanowisku przedstawiciela handlowego, następnie zostałem dyrektorem sprzedaży, a od 2010 roku jestem dyrektorem handlowym. Nadzoruję oddziały w północnej Polsce, a od niedawna coraz więcej czasu poświęcam działowi wynajmuna terenie naszego kraju.

 

e-maszbud.pl: Rozmawiając z osobą o tak dużym doświadczeniu, nie sposób nie zapytać o to, jak ocenia Pan aktualną sytuację na rynku maszyn budowlanych w Polsce?

 

Michał Zawierzyński: W dużym skrócie mogę powiedzieć, że rynek faluje, co jest naturalnym zjawiskiem w naszej branży. Są okresy, kiedy więcej klientów decyduje się na wynajem maszyn, są i takie, gdy notujemy znaczny wzrost sprzedaży. Generalnie dobrze i coraz lepiej sprzedają się maszyny kompaktowe – te większe są natomiast chętniej wynajmowane. Jako HKL Baumaschinen Polska staramy się również pozyskiwać klientów z branż innych niż budowlana – jak ogrodnicza, czy energetyczna.

 

e-maszbud.pl: Specjalizują się Państwo w dystrybucji maszyn marek Kubota i Kramer. Skąd taki wybór?

 

Michał Zawierzyński: Dodam do tego jeszcze Bomag – mamy bardzo szeroką ofertę małych urządzeń tego producenta. A dlaczego Kubota i Kramer? Zadecydowało kilka względów. Po pierwsze: bardzo wysokie zaufanie do jakości produktów tych marek, co z pewnością potwierdzi większość użytkowników. Kramer ma znakomitą ofertę ładowarek kompaktowych, które dzięki sztywnej ramie i wszystkim kołom skrętnym są wręcz unikalne w skali całego rynku.


W segmencie mini- i midi-koparek gąsienicowych, po pewnym przetasowaniu na rynku nawiązaliśmy współpracę z Kubotą. Od 2014 rokujesteśmy przedstawicielem japońskiej marki i po ponad 5 latach oferowania maszyn tego producenta naszym klientom, mogę z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że to był bardzo dobry wybór.

 

e-maszbud.pl: Ponad 25 lat na polskim rynku wystarczyło do zbudowania rozpoznawalnej marki?

 

Michał Zawierzyński: Zdecydowanie tak, natomiast nie jest to zasługa tylko długiego stażu. Przede wszystkim jako HKL Baumaschinen Polska od początku stawialiśmy mocny akcent na budowanie trwałych, partnerskich relacji z klientami, co procentuje chociażby przy okazji imprez targowych.

 

e-maszbud.pl: Zatrzymajmy się przy tym wątku. Wiemy, że w tym roku ponownie planują Państwo udział w targach Intermasz?

 

Michał Zawierzyński: Tak, wystawimy na nich między innymi minikoparkę Kubota KX027, za którą zresztą otrzymamy Złoty Medal targów Intermasz. Ubiegłoroczna edycja imprezy była dla nas bardzo udana, ponieważ udało się bezpośrednio sprzedać kilka maszyn, w tym używanych. Takie transakcje podczas targów są dziś rzadkością. My natomiast zbieramy plony prowadzenia polityki bliskiego kontaktu z klientem i odpowiadania na jego realne potrzeby. Pozwala nam to budować relacje, które z kolei przekładają się na współpracę owocną dla każdej ze stron.

...

 

Pełna wersja artykułu jest już dostępna w najnowszym numerze naszej e-gazety o maszynach i sprzęcie budowlanym.
Zapraszamy do lektury.

31/01/20

 

REKLAMA

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego Branżowego Katalogu Firm: mpc24.pl

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

Maszyna sama

Cię nie znajdzie,

ani sama się

nie sprzeda...

 

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

BLACK WEEK Z E-MASZBUD.PL

POKAŻ SWOJĄ FIRMĘ NA E-MASZBUD.PL I UZYSKAJ DO -80% RABATU!!!

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU