REKLAMA

    Testy autonomicznego Volvo FMX w kopalni Boliden

    Volvo Trucks podejmuje kolejny ważny krok w rozwoju autonomicznych pojazdów. Przez najbliższe półtora roku w kopalni Boliden, w Kristinebergu w Szwecji, testowane będą w regularnej eksploatacji autonomiczne samochody ciężarowe Volvo FMX. Celem testów jest sprawdzenie, jak ta technologia może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa i wydajności transportu realizowanego w trudnych warunkach na ograniczonym geograficznie obszarze.
     

    - Dzięki naszej współpracy z Boliden, rozwój autonomicznych pojazdów wkracza w nową, ekscytującą fazę. Oto bowiem pierwszy raz w historii autonomiczne samochody ciężarowe są testowane w rzeczywistych zadaniach transportowych, realizowanych pod ziemią. Ich rezultaty dostarczą cennych danych, które będziemy mogli wykorzystać w naszej nieustannej misji przekształcania innowacji technicznych w realne korzyści dla klientów - wyjaśnia Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

     

    Gdy wcześniej w tym roku Volvo Trucks zaprezentowało swoje autonomiczne Volvo FMX, wzbudziło duże zainteresowanie branży. Projekt badawczy, którego częścią jest pojazd, dowodzi, że kierowane automatycznie samochody ciężarowe mogą wydatnie zwiększyć efektywność i wydajność transportu. Zwłaszcza w kopalniach, portach oraz innych ograniczonych geograficznie i dobrze kontrolowanych środowiskach, w których znaczna część zadań transportowych ma charakter powtarzalny.

     

    Testy 1000 metrów pod ziemią

     

    Obecnie nadszedł czas na sprawdzenie tej technologii w rzeczywistych warunkach. Poligonem doświadczalnym stała się kopalnia Boliden, zlokalizowana w położonej na północy Szwecji miejscowości Kristineberg. To właśnie tam, tej jesieni, pierwsze autonomiczne Volvo FMX wejdzie do regularnej eksploatacji. W ciągu następnego roku zostaną wdrożone do testów jeszcze trzy takie samochody ciężarowe.

     

    System bazujący na standardowych podzespołach

     

    Pojazdy użytkowane w kopalni to seryjne modele Volvo FMX, wyposażone w dodatkowe oprzyrządowanie, m.in. w system obserwacyjny, zawierający czujniki radarowe i laserowe. Początkowo służy on do skanowania geometrii kopalni w celu wygenerowania mapy trasy przejazdu dla samochodu ciężarowego. Następnie pozyskane dane wykorzystywane są do sterowania układem kierowniczym pojazdu i zmianą biegów oraz regulacji prędkości. Podczas każdego kolejnego przejazdu czujniki nadal skanują otoczenie w celu dalszej optymalizacji zarówno działania systemu, jak i trasy.

    ...

    Volvo Trucks

     

    Więcej na ten temat już wkrótce, w najnowszym numerze naszej e-gazety o maszynach budowlanych.

    REKLAMA

    REKLAMA

    Kliknij mnie
    Kliknij mnie

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    1. pl
    2. en

      wyszukaj na e-maszbud.pl:

      e-gazeta o maszynach budowlanych: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

      1. pl
      2. en