Remont silnika maszyny budowlanej – jak wybrać części? Poradnik E-maszbud.pl

Nie ma maszyny, która nigdy się nie zepsuje – wie o tym każdy przedsiębiorca działający w branży budowlanej. Nieprzewidziane usterki oczywiście nie powinny mieć miejsca, ale naturalne zużycie podzespołów jest już czym zupełnie normalnym. Po latach pracy remontu z pewnością będzie wymagać silnik. Przywrócenie go do stanu pełnej sprawności nie jest ani łatwe, ani tym bardziej tanie. Nic dziwnego, że wielu właścicieli maszyn stara się szukać oszczędności, szczególnie na częściach. Czy to dobry pomysł? Jak zaoszczędzić, ale nie kosztem jakości? Przygotowaliśmy pomocny poradnik.

 

Jakie części do remontu silnika wybrać?

 

Najprostsza odpowiedź brzmi: oryginalne. Wiadomo jednak, że na taki luksu rzadko można sobie pozwolić. Remont silnika np. 7-letniej maszyny w oparciu o oryginalne podzespoły zwykle okazuje się nieopłacalny, bo de facto koszt części może przekroczyć wartość całej maszyny. Ta opcja zatem odpada – choć trzeba podkreślić, że w przypadku nowszych maszyn czasami zakup oryginalnych części ma sens, szczególnie jeśli jest ona objęta specjalnym programem producenta.

 

W przypadku części oryginalnych mówimy o jeszcze jednym rozwiązaniu, mianowicie o podzespołach używanych. Budzą one mieszane uczucia przedsiębiorców, głównie z uwagi na obawę o loteryjną jakość części. To może być jednak bardzo dobry wybór. Oryginalna, używana i profesjonalnie zregenerowana część oferuje trwałość porównywalną z nowym podzespołem. Przedsiębiorca zyskuje przy tym pewność, że dana część pasuje do jego maszyny – z tzw. zamiennikami bywa niestety różnie.

 

Co ze wspomnianymi zamiennikami? Rynek jest nimi dosłownie zalany. Części mają różnych producentów, a do tego mogą pochodzić z różnych krajów: z Chin, Turcji, Korei Południowej, nawet z Polski. Koniecznie trzeba na to zwrócić uwagę. Polskie zamienniki generalnie oferują dobrą jakość, ale nie zawsze są konkurencyjne cenowo, szczególnie w porównaniu do chińskich części.

 

Warto również wspomnieć o częściach OM, a więc zamiennikach na tzw. fabryczny montaż. Produkują je firmy niezależne od producentów maszyn, jednak gwarantują wysoką jakość swoich podzespołów.

 

Cena nie jest najważniejsza

 

Choć kusi, aby wyremontować silnik najniższym kosztem, to w praktyce zwykle się to nie opłaca. Najtańsze części – czy to zamienniki, czy używane – często prezentują fatalną jakość, co kończy się tym, że maszyna znów ulega awarii w najmniej spodziewanym momencie. Przedsiębiorca ponownie musi więc ponieść koszt serwisu.

 

Wybierając zamienniki koniecznie trzeba też wcześniej sprawdzić, czy dana część rzeczywiście pasuje do maszyny. Nie ma lepszego sposobu niż przymierzenie – dlatego naprawdę opłaca się zlecać naprawę wraz z dostawą części. Wówczas problem znalezienia właściwego podzespołu spada na serwis.

 

Bardzo ważne jest także, aby znaleźć zaufanego dostawcę części, który nie tylko oferuje dobre ceny, ale także ma niezbędne doświadczenie w doborze podzespołów. W nowoczesnych maszynach normą jest, że do jednego silnika należy zamówić części różnych producentów, aby znaleźć tę właściwą.

 

Na tym nigdy nie oszczędzamy

 

Warto pamiętać, że niektóre części do silników maszyn budowlanych powinny być zawsze oryginalne i nowe. Mowa oczywiście o filtrach. Trudno sobie wyobrazić, aby przedsiębiorca świadomie kupił np. używany filtra paliwa. Koszt tych części jest na tyle niski, że nie ma sensu szukać tutaj na siłę oszczędności.

 

Lepiej raz w roku zainwestować w nowe filtry oryginalne lub sprawdzonych producentów, które istotnie wpłyną na bezawaryjną pracę silnika i wydłużą jego sprawność.

 

Wibako

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kliknij mnie
Kliknij mnie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA



REKLAMA

  1. pl
  2. en

wyszukaj na e-maszbud.pl:

e-gazeta o maszynach budowlanych: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

  1. pl
  2. en