REKLAMA

Innowacje Boscha na targach IAA 2016

Produkty Bosch przekształcają ciężarówkę w wizytówkę najnowszych technologii. Na 66. Międzynarodowym Salonie Samochodowym Pojazdów Użytkowych w Hanowerze Bosch zaprezentował swoje pomysły i rozwiązania dla pojazdów użytkowych jutra, podłączonych do sieci, zautomatyzowanych i zelektryfikowanych.
 
Wszystko w zasięgu wzroku dzięki cyfrowym lusterkom i nowoczesnym wyświetlaczom

 

Nowy wyświetlacz i interfejsy użytkownika: Aby uprościć obsługę coraz bardziej zaawansowanych funkcji sieciowych oraz multimedialnych, Bosch wprowadza w ciężarówkach duże wyświetlacze i ekrany dotykowe. Programowalne wyświetlacze w zależności od okoliczności pokazują istotne w danym momencie informacje. Na przykład, w sytuacjach niebezpiecznych wyświetlacze dają pierwszeństwo ostrzeżeniom i podkreślają je wizualnie. Innowacyjny ekran dotykowy Bosch neoSense aktywnie reaguje na dotyk użytkownika. Wyświetlane na ekranie przyciski dają się wyczuwać jak prawdziwe, dzięki czemu kierowcy mogą obsługiwać je bez patrzenia na wyświetlacz. Prostą obsługę, intuicyjne menu oraz tym samym mniejsze rozproszenie uwagi można uzyskać także przy wszelkiego rodzaju integracji ze smartfonem. Do systemu multimedialnego można oprócz Apple CarPlay podłączyć mySPIN firmy Bosch oraz urządzenia wyposażone w system operacyjny Android oraz iOS. Bosch oferuje dla producentów pojazdów użytkowych łatwo integrowane z wyświetlaczami Bosch nawigacje, w których elementy 3D, takie jak widoczne budynki, mogą być  wyświetlane na dodatkowym poziomie mapy, aby pomóc użytkownikowi w orientacji. Także w czasie rzeczywistym można generować informacje o pogodzie czy cenach paliw.
 
Cyfrowe lusterka zewnętrzne: W pojazdach użytkowych duże lusterka z lewej i prawej strony zapewniają kierowcy dobrą widoczność do tyłu. O ile lusterka te są istotne dla bezpieczeństwa jazdy, to jednak pogarszają aerodynamikę pojazdu i bezpośrednią widoczność do przodu. Bosch zaprezentuje na IAA swoje rozwiązanie oparte na kamerach, które całkowicie zastępują dwa boczne lusterka. System zwany Mirror Cam zmniejsza opór powietrza, a tym samym redukuje zużycie paliwa o 1 do 2 procent. Czujniki wideo łatwo mogą być zabudowane w kabinie kierowcy, gdzie znajdują się również monitory. Technika cyfrowa umożliwia ponadto zmianę sposobu wyświetlania w zależności od specyficznych sytuacji. Tak więc np. gdy pojazd porusza się po autostradzie, kierowca widzi dalej do tyłu pojazdu, podczas gdy w miastach kąt widzenia jest tak duży jak to możliwe, aby zapewnić większe bezpieczeństwo. Zwiększony kontrast poprawia widoczność podczas jazdy w nocy.
 
Większe bezpieczeństwo i efektywność na drodze z rozwiązaniami sieciowymi firmy Bosch

 

Connectivity Control Unit: Connectivity Control Unit (CCU), czyli jednostka sterująca łącznością firmy Bosch tworzy centralny węzeł wymiany danych pomiędzy pojazdem użytkowym a siecią. CCU komunikuje się za pomocą modułu bezprzewodowego, wyposażonego we własną kartę SIM, i pozwala w razie potrzeby określić pozycję pojazdu za pomocą GPS. Jest on dostępny zarówno jako wyposażenie oryginalne oraz jako akcesoryjne. To ostatnie może być na przykład podłączone do instalacji elektrycznej samochodu za pomocą złącza diagnostycznego (OBD). Na bazie informacji o stanie pojazdu jakie CCU wysyła do serwera w chmurze, można realizować szereg różnych usług dodatkowych. Firma Bosch opracowała przed paru laty również Trailer Control Unit - jednostkę sterującą łącznością dla przyczep. Urządzenie może dokumentować wiele parametrów takich jak położenie przyczepy, temperaturę chłodzenia lub duże drgania i zgłaszać je niezwłocznie do operatora floty.

...

Bosch

 

Więcej na ten temat już niedługo, w kolejnym numerze naszej e-gazety o maszynach i pojazdach budowlanych.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kliknij mnie
Kliknij mnie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

  1. pl
  2. en

wyszukaj na e-maszbud.pl:

e-gazeta o maszynach budowlanych: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

  1. pl
  2. en