REKLAMA

    Firma Caterpillar wprowadziła na rynek nowe frezarki do nawierzchni: PM620 i PM622. Są to wysokowydajne i zwrotne maszyny do frezowania na szerokości jednego pasa ruchu, które umożliwiają kontrolowane usuwanie na pełną głębokość asfaltowych i betonowych nawierzchni podczas jednego przejazdu. Masa eksploatacyjna frezarki do nawierzchni PM620 wynosi około 33 330 kg, a masa eksploatacyjna frezarki do nawierzchni PM622 wynosi około 33 900 kg. Masa transportowa frezarki do nawierzchni PM620 wynosi około 29 400 kg, a masa transportowa frezarki do nawierzchni PM622 wynosi około 30 000 kg.

     

    Silnik

     

    Frezarki PM620 i PM622 są wyposażone w turbodoładowane 6-cylindrowe silniki wysokoprężne CAT® C18 ACERT o mocy maksymalnej 470 kW (630 KM). Silnik C18 jest zgodny z regionalnymi wymaganiami dotyczącymi emisji spalin. W regionach, które tego wymagają, silniki spełniają wymogi normy emisji spalin EPA Tier 4 Final (USA) / Stage IV (UE). We wszystkich innych regionach silnik spełnia wymogi odpowiednika normy emisji Tier 3 / Stage III i chińskiej normy Nonroad Stage III. Silnik jest mocowany zgodnie z normą ISO w celu redukcji drgań i podwyższenia komfortu pracy operatora.

     

    Funkcja automatycznego sterowania prędkością obrotową silnika umożliwia optymalizację mocy poprzez dopasowanie do obciążenia, co ogranicza zużycie paliwa i wydłuża żywotność silnika.

     

    Układ turbodoładowania z chłodnicą końcową powietrza doładowującego zapewnia wysoką moc i lepszy czas reakcji, a jednocześnie utrzymuje niską temperaturę spalin, co zapewnia poprawę przepływu strumienia powietrza. Maksymalizuje to sprawność i ogranicza emisję szkodliwych substancji.

     

    Układ chłodzenia o dużej wydajności zapewnia dopływ schłodzonego powietrza pozwalający zwiększyć wydajność spalania paliwa i obniżyć poziom emisji spalin. Wentylator o zmiennej prędkości obrotowej zależnej od potrzeb pobiera powietrze z górnej części pokrywy silnika przez zespół chłodnic, utrzymując niską temperaturę komory silnika. Ogrzane powietrze wychodzi z tyłu maszyny z dala od stanowiska operatora, co zapewnia komfort pracy.

     

    Podwozie i układ napędowy

     

    Podwozie frezarek PM620 i PM622 opiera się na czterech słupach. Czworonożna konstrukcja i funkcja automatycznego wyrównywania zapewnia bezstopniową, płynną regulację wysokości.

     

    Maszyny są wyposażone w hydrostatyczny układ napędowy napędzany przez dwie pompy o zmiennej wydajności, zasilające olejem silniki o zmiennej wydajności zamontowane w każdej gąsienicy. Silniki napędowe są typu tłokowego o zmiennej wydajności, co zapewnia maksymalny moment obrotowy i wysoką prędkość przemieszczania się między kolejnymi miejscami pracy. Dźwignia napędowa / joystick kierowania umożliwia bezstopniową zmianę prędkości jazdy w dopuszczalnym zakresie.

     

    Maszyny są wyposażone w wydajny układ napędowy o diagonalnym przepływie poprzecznym zapewniającym wyjątkową trakcję. Pompy napędzają przeciwległe silniki gąsienic, z przodu do tyłu i z boku na bok, zapewniając maszynie moc po obu stronach środka ciężkości. W ekstremalnych warunkach automatyczny układ przeciwpoślizgowy minimalizuje poślizg dzięki przekazywaniu większej mocy na gąsienice o lepszej przyczepności.

     

    Pracę operatora wspomaga kilka funkcji automatycznych. Na platformie operatora znajduje się przycisk wstrzymania, który umożliwia zatrzymanie maszyny i jej funkcji podczas zmiany pojazdów ciężarowych lub przerw w pracy. Po zwolnieniu przycisku maszyna powraca do poprzedniej prędkości roboczej i uruchomionych funkcji. Dostępna jest funkcja ograniczenia prędkości, który umożliwia ustawienie prędkości roboczej w celu zapewnienia stałego tempa pracy. Maszyny są wyposażone w siłowniki z czujnikami położenia w słupach i układach hydraulicznych, które zapewniają udoskonalone działanie podstawowych funkcji maszyny, takie jak wskazanie wysokości roboczej czy automatyczne zatrzymanie tylnych podpór. Dostępne są również dodatkowe funkcje opcjonalnego systemu CAT Grade Control.

     

    Gąsienice napędowe skonstruowano w oparciu o trwałe, sprawdzone rozwiązania i podzespoły firmy Caterpillar. Naprężenie gąsienic jest regulowane automatycznie w celu zapewnienia optymalnego działania. Zespoły gąsienic mają długość 1788 mm i szerokość 305 mm. Są one wyposażone w wymienne poliuretanowe nakładki gąsienic mocowane śrubami, zapewniające długi okres eksploatacji.

     

    Czterotrybowy układ kierowania stanowi wyposażenie standardowe. Elektroniczny moduł sterujący przetwarza dane wejściowe z czujników na przednich i tylnych gąsienicach wraz z danymi wejściowymi z elementów sterujących wybieraka kierowania. Zapewnia on precyzyjny równoczesny ruch gąsienic w trybach pełzania i zsynchronizowanych, a także wyrównuje tylne gąsienice względem środka wtedy, gdy zostanie wybrany tryb kierowania tylko przednimi gąsienicami. W trybie koordynowanym wewnętrzny promień skrętu wynosi 2,00 m co zapewnia wyjątkową zwrotność w ograniczonej przestrzeni.

     

    Funkcja rzeczywistego osiowania gąsienic zapewnia większą precyzję kierowania, bardziej płynne pokonywanie zakrętów i obniżone zużycie gąsienic. Funkcja ta wprowadza niewielkie regulacje osiowania poszczególnych gąsienic co zapewnia ruch gąsienic w optymalnym kierunku i wykonywanie manewrów bez ciągnięcia gąsienic ani skracania promienia. Wydłuża to okres eksploatacji nakładek gąsienic i podwozia.

     

    Stanowisko pracy operatora

     

    Stanowisko pracy operatora zawiera podwójny zestaw elementów sterujących, w tym joystick kierowania / dźwignię napędu, elementy sterujące górnym przenośnikiem i elementy sterujące tylnymi gąsienicami. Ergonomiczny układ oprzyrządowania został zaprojektowany z myślą o komforcie operatora i łatwości obsługi. Wyświetlacz ekranu dotykowego jest dobrze widoczny w dzień i w nocy, a klawiatury są podświetlane, co zapewnia wygodę obsługi przy słabym oświetleniu. Elementy sterujące klawiatury są łatwo dostępne dla operatora. Duża szafka stanowi wyposażenie standardowe. Opcjami, które zwiększają komfort pracy operatora, są amortyzowane fotele i obsługiwane hydraulicznie zadaszenie. Zadaszenie można rozłożyć i złożyć do położenia spoczynkowego bez konieczności przerywania pracy. Zadaszenie może być wyposażone w opcjonalne przednie i tylne szyby, które chronią stanowisko operatora na całej szerokości.

     

    Na ekranie dotykowym znajdują się czytelne wskaźniki, kontrolki funkcji i kontrolki ostrzegawcze, które przekazują operatorowi informacje o działaniu maszyny i najważniejszych układów. Wyświetlany jest również obraz z opcjonalnej kamery zewnętrznej, jeśli jest na wyposażeniu. Opcjonalny dodatkowy wyświetlacz wyświetla więcej informacji na temat działania maszyny.

     

    Skomputeryzowany systemem monitorowania obejmuje kilka elektronicznych modułów sterujących (ECM), które stale monitorują ciśnienia w układzie i warunki pracy silnika w wielu trybach działania. System ten zapewnia autodiagnostykę i wyświetla kody usterek na ekranie dotykowym.

     

    Maszyny są wyposażone w doskonałe oświetlenie obrysowe zapewniające wygodniejszą pracę przy słabym oświetleniu. Lampy halogenowe są rozmieszczone wokół maszyny, co zapewnia oświetlenie obszarów roboczych. Możliwa jest rozbudowa świateł z diodami LED. Platforma operatora jest wyposażona w oświetlenie podłogi, które jest włączane z dowolnej stacji kontrolnej za pomocą naciśnięcia przycisku, co zapewnia widoczność podczas dostępu do maszyny w trudnych warunkach oświetleniowych.

     

    Dostępny jest opcjonalny układ zdalnie sterowanych kamer. Kamery są rozmieszczone w taki sposób, aby zapewnić operatorowi widok z przodu i/lub z tyłu kabiny. Obrazy wideo są wyświetlane na głównym ekranie dotykowym. Dostępne są maksymalnie dwie opcjonalne kamery montowane magnetycznie.

     

    System cięcia

     

    Komora cięcia cechuje się konstrukcją usprawniającą przepływ materiału, zmniejszająca zużycie komory i zapewniającą lepsze wyrównanie cięcia. Płyty boczne są sterowane siłownikami hydraulicznymi, które są wyposażone w czujniki położenia. Gwarantuje to, że płyty boczne będą poruszać się swobodnie na odpowiednim poziomie i eliminuje zakleszczenia. Rozwiązanie to eliminuje także potrzebę zastosowania czujnika przewodowego (wahliwego) ponieważ cała długość płyty bocznej działa jako płoza uśredniająca dopasowanie stopnia nachylenia. Obsługiwane hydraulicznie urządzenie zapobiegające odrywaniu płyt zapobiega odspajaniu płytowemu nawierzchni drogowej. Zabezpiecza ono także przenośnik zbiorczy i zapewnia optymalny otwór zrzutowy do komory wirnika. Komora jest także wyposażona w zamontowane na zawiasach drzwi boczne znajdujące się po prawej stronie i zapewniające dostęp do serwisowania wirnika. Odkładnica, płyty boczne i urządzenie zapobiegające odspajaniu płytowemu posiadają funkcje podnoszenia, opuszczania, położenia swobodnego i przytrzymania.

     

    Układ napędowy wirnika jest wyposażony w suche sprzęgło napędzające reduktor z kołami obiegowymi, co stanowi efektywny i niezawodny układ przenoszenia mocy z wirnika na podłoże. Sprzęgło jest sprzężone z silnikiem i jest uruchamiane hydraulicznie za pomocą klawiaturowych elementów obsługowych na konsoli operatora. Dostępne są trzy prędkości ścinania, co umożliwia optymalne dopasowanie prędkości obrotowej i momentu obrotowego wirnika do warunków pracy; prędkości ścinania są sterowane elektronicznie za pomocą klawiatury znajdującej się na konsoli sterowania.

     

    Automatyczne sterowanie obciążeniem stanowi standardową funkcję zwiększającą wydajność maszyny podczas frezowania nawierzchni. Elektroniczna jednostka sterująca (ECM) stale monitoruje prędkość obrotową silnika i kontroluje prędkość napędu w celu utrzymania najwyższych osiągów zapewniających maksymalną wydajność.

     

    Dwa pasy o pięciu żebrach o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie napędzają wirnik poprzez bębnowy reduktor z zębatymi kołami napędowymi. Napędzany hydraulicznie automatyczny napinacz pasa napędowego zapobiega ślizganiu się pasa i ogranicza zakres niezbędnych czynności konserwacyjnych.

     

    Frezarka do nawierzchni PM620 jest wyposażona w wysokowydajny wirnik o szerokości 2010 mm a frezarka do nawierzchni PM622 jest wyposażona w wysokowydajny wirnik o szerokości 2235 mm. Maksymalna głębokość cięcia wynosi 330 mm. Wirnik jest wyposażony w trwałe, składające się z trzech elementów szybkozłącza i noże skrawające z ostrzami z węglików ustawione w jodełkę, co zapewnia maksymalną siłę odspajania. Dostępne są opcjonalne diamentowe bity CAT zapewniające większą wydajność cięcia w niektórych zastosowaniach.

     

    Stożkowe szybkozłącza są wyposażone w zwężane elementy montażowe zapewniające stabilność przy podstawie złącza. Duże wymienne łopatki ładujące z węglików osadzone na trzpieniach skutecznie przenoszą zmielony materiał na przenośnik zbiorczy, co zapewnia wyższą wydajność i mniejsze zużycie wewnątrz komory wirnika oraz narzędzi tnących. Ułożenie noży w schemacie potrójnego drzewka na rozdrabniaczach końcówek wirnika umożliwia uwalnianie luźnego materiału i zmniejsza zużycie bębna powodowane manewrowaniem podczas cięcia.

     

    Opcjonalne diamentowe bity CAT zapewniają maksymalną wydajność cięcia. Bity te są do 80 razy trwalsze od konwencjonalnych bitów węglikowych, co wydłuża okresy między postojami wymaganymi do konserwacji bitów. Sprzyja toF zwiększeniu wydajności i obniża koszy eksploatacyjne poprzez wydłużenie czasu sprawności i ograniczenie zakupów oraz magazynowania palet bitów węglikowych. Diamentowe bity CAT są ostrzejsze niż konwencjonalne bity węglikowe, co ogranicza ciągnięcie układu cięcia i umożliwi cięcie z większymi prędkościami, co przekłada się na zwiększenie wydajności. Obniżone ciągnięcie zmniejsza także zużycie paliwa, wibracje przenoszone na operatora oraz zużycie maszyny, co obniża koszty eksploatacji i konserwacji.

     

    Opcja CAT Grade Control

     

    Modele PM620 i PM622 można wyposażyć w zintegrowany system CAT Grade Control. Pracujący w trybie 2D/gotowy do pracy w trybie 3D układ kontroli nachylenia automatycznie steruje głębokością wirnika i spadkiem poprzecznym do ustawionej głębokości cięcia, a także może zostać rozbudowany o pełne sterowanie w trybie 3D z użyciem wyposażenia opcjonalnego. System bazowy jest w pełni zintegrowany z maszyną, zapewniając łatwiejszą i bardziej precyzyjną pracę oraz lepszą ochronę systemu. System można skonfigurować ze stykowymi lub bezstykowymi czujnikami nachylenia, w tym czujnikami ultradźwiękowymi CAT i elementami mocującymi, na płycie bocznej lub opcjonalnej zabudowanej listwie. Maszyna może zostać wyposażona w układy kontroli wzniosu po obu stronach z wykorzystaniem dowolnej kombinacji czujników. Maszyna może być także wyposażona w układ kontroli wzniosu po jednej stronie i spadku po drugiej. Układ umożliwia operatorowi zmianę ustawienia czujników podczas działania za pomocą prostych poleceń, zależnie od wymagań miejsca pracy.

     

    Technologia wykrywania położenia w połączeniu z systemem CAT Grade Control zapewnia maszynie takie funkcje jak automatyczna funkcja pogłębiania cięcia, która zwalnia wirnik podczas rozpoczynania cięcia. Maszyna posiada również funkcję wchodzenia i wychodzenia zapewniające stopniowe, nachylone wchodzenie lub wychodzenie z cięcia. Funkcja automatycznego skoku umożliwia maszynie wyście z cięcia, ominięcie przeszkody, jak na przykład pokrywy studzienki włazowej, a następnie ponowne przejście do cięcia na poprzednio ustalonej głębokości przy użyciu jednego przycisku.

     

    Funkcja komunikacji poprzecznej umożliwia operatorowi podgląd i zmianę ustawień skrzynek sterowniczych znajdujących się po przeciwnej stronie maszyny. Umożliwia to operatorom sterowanie obiema stronami zadania z jednego miejsca. System ten zapewnia także funkcję sprzężenia poprzecznego, która umożliwia automatyczną regulację przeciwnej stronie maszyny w oparciu o parametry polecenia dotyczące wzniosu lub spadku drugiej strony maszyny. Stały odczyt głębokości wirnika i nachylenia poprzecznego jest wyświetlany na każdej skrzynce sterowniczej, jest on widoczny niezależnie od warunków oświetleniowych.

    Czujniki sterowania wykorzystujące ultradźwięki można z łatwością ustawić po obu stronach maszyny. Zapewniają one dokładność rzędu ± 3.

     

    Układ przenośnika

     

    Przenośnik zbiorczy jest napędzany przez silnik hydrauliczny o wysokim momencie obrotowym zapewniający maksymalną wydajność. Duży otwór zrzutowy odprowadza materiał z zespołu ścinającego utrzymując dużą wydajność. Bezszwowy pas przenośnika zbiorczego posiada żebra o wysokości 32 mm i ma szerokość 850 mm zapewniające efektywne opróżnianie zespołu ścinającego i sterowanie rozdrobnionym materiałem. Opcjonalny układ naprężania olejowego wykorzystuje siłownik olejowy do regulacji naprężenia i prowadzenia pasa w miejscu śruby regulacyjnej. Siłownik ułatwia regulację i zmniejsza zagrożenie personelu przez wirującą śrubę. Tradycyjna konstrukcja ze śrubą regulacyjną jest także dostępna.

     

    Montowany standardowo układ rozpylający wodę smaruje pas przenośnika i usuwa pył. Pompa odśrodkowa dostarcza wodę do dysz natryskowych w komorze cięcia. Dysze natryskują wodę wachlarzowo na wirnik, co zapewnia dobre chłodzenie noży. Dostęp do dysz natryskowych nie wymaga używania narzędzi, a kontrola stanu i wymiana dysz nie nastręczają żadnych trudności. Układ ten działa automatycznie tylko wtedy, gdy wirnik jest włączony i maszyna porusza się do przodu, co oszczędza wodę. Układ ten jest potrójnie filtrowany i zawiera miernik monitorujący ciśnienie wody, wskaźnik niskiego poziomu wody i zawory sterujące wodą, co ogranicza zużycie wody. Maszyna jest także wyposażona w układ zabezpieczenia przed mrozem, opróżniający przewody wodne powietrzem pod ciśnieniem.

     

    Zbiornik wody o pojemności 3400 l może być napełniany poprzez standardowe szerokie wloty znajdujące się w górnej części maszyny lub standardowe przyłącze znajdujące się na poziomie gruntu znajdujące się w tylnej części maszyny. Dostępny jest także opcjonalny boczny wlew wody. Umożliwia on dolewanie wody podczas pracy maszyny. Opcjonalna pompa transferowa wody ułatwia dodatkowe opcje napełniania.

     

    Dodatkowy układ natryskowy może być montowany jako opcja zapewniająca lepsze smarowanie, chłodzenie i redukcję kurzu podczas wymagających wysokowydajnych zastosowań. Układ ten składa się z dodatkowej pompy wodnej, drugiej listwy natryskowej montowanej w obudowie komory wirnika i dodatkowych dysz natryskowych na przenośniku zbiorczym.

     

    Sterowany hydraulicznie przedni przenośnik załadowczy wyposażony jest w regulację wysokości w górę i w dół oraz dwa siłowniki umożliwiające odchylanie o 60 stopni w prawo i w lewo względem środka, które mogą być sterowane ze stanowiska operatora lub z dwóch stacji sterowniczych z poziomu gruntu. Jest on wyposażony w górne pokrywy aluminiowe zapewniające dodatkowe zabezpieczenie przed wypadaniem i zdmuchiwaniem drobnego materiału. Przenośnik załadowczy może być również hydraulicznie składany w dół, co zmniejsza wymiary maszyny podczas transportu.

     

    Bezszwowy pas przenośnika załadowczego o szerokości 850 mm (33,5 cala) posiada żebra o wysokości 32 mm. Jest on trwały i doskonale przenosi drobne cząstki materiału. Zmienna prędkość pasa przenośnika załadowczego umożliwia precyzyjne sterowanie wyładunkiem.

     

    Dostępny jest opcjonalny układ redukcji pyłu. Układ wykorzystuje podciśnienie, które zasysa pył z przenośnika zbiorczego i strefy przejściowej między przenośnikiem zbiorczym i ładunkowym. Pył jest wyrzucany przez przenośnik ładunkowy wraz z wyrzucanym materiałem.

     

    Wyposażenie dodatkowe

     

    Opcje obejmują bęben tnący do bitów diamentowych oraz bity, zadaszenie z własnym zasilaniem, przednią i tylną szybę zadaszenia, dodatkowe wyświetlacze dotykowe, system CAT Grade Control, wewnętrzną płozę uśredniającą z siłownikiem wykrywającym położenie, fotele amortyzowane, zdalnie sterowane kamery, dodatkowy system natrysku wody, podciśnieniowy układ redukcji pyłu, przystawkę do obracania wirnika, wysokociśnieniowy system płuczący, kubełkowe pojemniki do przechowywania noży, pompę o dużej wyporności do napełniania zbiornika wody i elektryczną pompę uzupełniającą zapas paliwa.

     

    Obsługa serwisowa

     

    Duże, szeroko otwierające się drzwiczki zapewniające doskonały dostęp do silnika, pakiet emisyjny, filtr powietrza, komponenty hydrauliczne i codzienne punkty serwisowania.

     

    Skomputeryzowany systemem monitorowania obejmuje elektroniczne moduły sterujące (ECM), które stale monitorują ciśnienia w układzie i warunki pracy silnika w wielu trybach działania. System ten zapewnia autodiagnostykę i wyświetla kody usterek na ekranie dotykowym.

     

    Maszyny cechują się długimi okresami międzyserwisowymi co obniża koszty posiadania i eksploatacji. Wymiana oleju silnikowego odbywa się co 500 godzin a wymiana oleju hydraulicznego odbywa się co 3000 godzin, jeśli nie są pobierane próbki oleju, lub do 6000 godzin, jeśli są pobierane próbki oleju.

     

    Dodatkowy napęd pompą elektryczną zapewniającą awaryjny przepływ hydrauliczny umożliwia zarządzanie niektórymi funkcjami w wyłączonej maszynie i holowanie z obszaru roboczego w celu umożliwienia kontynuacji pracy.

     

    Szeroko otwierające się drzwiczki serwisowe wirnika umożliwiają łatwe kontrolowanie stanu wirnika i wykonywanie czynności serwisowych. Sprężarka powietrza zamontowana na silniku oraz narzędzia do demontażu noży pozwalają na szybką i łatwą wymianę noży. Dostępna jest opcjonalna przystawka przeznaczona do obracania wirnika podczas wymiany noży.

     

    Hydrauliczne przewody elastyczne są prowadzone w kanałach poliuretanowych. Kanały rozdzielają przewody elastyczne, przez co nie ocierają się one o siebie, co z kolei zapewnia długi okres eksploatacji i wysoką niezawodność.

     

    Przewody układu elektrycznego są zabezpieczone plecionką nylonową. Złącza odporne na warunki atmosferyczne gwarantują sprawne działanie układu elektrycznego. Przewody elektryczne są oznaczone kolorami, numerami i etykietami z identyfikatorami podzespołów w celu ułatwienia diagnostyki.

     

    System Product Link udostępnia precyzyjne, aktualne i przydatne informacje dotyczące lokalizacji maszyn, sposobu ich wykorzystania oraz ich stanu. System ułatwia diagnostykę i planowanie przeglądów, skraca czas przestojów i zmniejsza koszty obsługi technicznej poprzez zapewnienie przepływu informacji dotyczących kluczowych parametrów maszyny i lokalizacji pomiędzy dealerem i klientem. Dostępne są opcjonalne konfiguracje.

     

    Dwa bezobsługowe akumulatory CAT, które zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o maksymalnej mocy rozruchowej i zabezpieczeniu przed wibracjami, zapewniają zasilanie 24 V układu elektrycznego. Akumulatory znajdują się z tyłu maszyny i są łatwo dostępne z poziomu gruntu.

     

    Inne funkcje, które upraszczają obsługę maszyny to szczelne, wyposażone w pierścienie O-ring złączki hydrauliczne, zgrupowane testowe przyłącza hydrauliczne z szybkozłączkami, złącza do planowego pobierania próbek oleju, wizualne wskaźniki wziernikowe i zdalne punkty smarowania.

     

    CAT

      Caterpillar wprowadza nowe frezarki do nawierzchni: CAT PM620 i CAT PM622

      REKLAMA

      REKLAMA

      Kliknij mnie
      Kliknij mnie

      REKLAMA

      REKLAMA

      REKLAMA

      1. pl
      2. en

        wyszukaj na e-maszbud.pl:

        e-gazeta o maszynach budowlanych: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

        1. pl
        2. en